شمع خودرو

تشخيص شمع اكيوم اصلي و تقلبي

                          اصلي                                         تقلبي                          

همانطور كه مشاهده مي كنيد تصویر چاپی  برو روي  جعبه شمع  از كيفيت بالایی  در نمونه اصلي برخوردار است و  كاملا  واضح مي باشد و در نمونه تقلبی کیفیت پایینی دارد و  مبهم می باشد.با نگاهی دقیق تر مشاهده می گردد  که در نمونه تقلبی  تصویر  شمع در قسمت درب جعبه  که بر روی هم قرار می گیرد تصویر ناقصی را تشکیل می دهد  .

                          اصلي                                تقلبي                          

مشخصات چاپ شده  شمع بر روي جعبه در نمونه اصلی مطابق فونت چاپ شده در تصویر سمت راست می باشد و اختلاف بين اصلي و تقلبي  را نشان مي دهد

                            اصلي                          تقلبي                          

با مقايسه نوع آلیاژ شاسی و رنگ چینی در نمونه اصلی سراميك  از جنس آلومینیوم سیلیکات استفاده شده است اما در نمونه تقلبی از مواد مشابه استفاده شده که به راحتی در دما های 150 درجه ترک میخورد، رنگ سراميك اورجینال سفید روشن، رنگ سراميك  تقلبی سفید مات است.

بدنه  فلزی شمع  اصلی  به رنگ کروم تولید می شود. در واقع در آلیاژ آن فلز کروم استفاده میشود اما در نمونه تقلبی بعد از ساخت آبکاری شده است وجنس بدنه از فلزی غیر استاندارد ساخته شده که با آبکاری با کروم روکش می گردد و از رنگ آن کاملا مشخص است.

دقت بفرمایید فریب حک روی بدنه شمع را نخورید. این حک ساده ترین کار در فرایند کپی کردن است. حک کردن FRANCE دلیل بر اصلی بودن شمع موتور نیست.

الكترود اصلی نيكلي در نمونه اصلي  به رنگ مشكي و در نمونه تقلبي مايل به خاكستري است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *